13 mei 2006

Michiel de Jong - illustratie voor café Het Hijgend Hert

Deze zeer fraaie illustratie maakte Michiel de Jong voor een advertentie van café Het Hijgend Hert, en is verschenen in stripmagazine Incognito nr 9, 1996. Ook andere tekenaars hebben speciaal voor dit café een illustratie gemaakt, die allemaal zijn verschenen vanaf nr 7 in stripmagazine Incognito, en later ook vanaf deel 2 in de Incognito Reeks. Enkele namen die hebben meegewerkt aan deze advertenties zijn Ben Westervoorde, Koen Hottentot, Fred de Heij, Charles Guthrie, Erik Wielaert en Chris Evenhuis. Bekijk de portfolio van Michiel de Jong, door op bovenstaande titel van deze blog te klikken.

2 opmerkingen:

Metin Seven zei

Prachtig werk. Michiel is zo goed!

Robin Schouten zei

Ja, helemaal met je eens, Metin! sinds ik voor het eerst het werk van Michiel onder ogen kreeg, in 1993, ben ik echt een fan van zijn tekenwerk geworden. En dat zal altijd wel zo blijven. Hij is voor mij één van de beste striptekenaars/illustratoren van Nederland.

Het is trouwens leuk om te zien hoe snel Michiel zijn tekenstijl ontwikkelde voor zijn strip Het Ijzeren Tijdperk, dat in stripmagazine Incognito nr 2 t/m 6 is gepubliceerd. Deze strip heeft Michiel in 1993 en 1994 getekend, maar sommige pagina's zijn nog steeds erg mooi. En zelfs de 'mindere' pagina's hebben een bepaalde kwaliteit, dat is ook de klasse van Michiel.

In latere nummers van stripmagazine Incognito was ik altijd erg blij én trots als ik nog iets nieuws van Michiel mocht publiceren. Zoals deze tekening voor een advertentie van café Het Hijgend Hert.