31 juli 2015

Mars Gremmen - Robin karikatuur

In stripblad Eppo nr. 14 stond voor het eerst de karikatuur die Mars Gremmen van mij heeft getekend, bij De Boekenkast van Jos van Waterschoot. Ik vind de tekening erg leuk en treffend (of zou dat ook liggen aan de foto's die ik had gestuurd ;-). Deze karikatuur is nu ook in Eppo nr. 15 gepubliceerd op pagina 2, samen met de kopjes van de andere stukjesschrijvers van Eppo. 
Op 13 juli werd mijn karikatuur ook op de Facebookpagina van Eppo geplaatst, samen met deze door mij geschreven tekst. 
EPPO-REDACTIE VOORGESTELD: ROBIN SCHOUTEN
“Ik ben Robin Schouten, 46 jaar en schrijf voor Eppo sinds 2009 de Boekenkastrubriek waarvoor ik stripmakers interview over drie of vier van hun favoriete stripboeken. Dat doe ik nog steeds met erg veel plezier. Een leuke bijkomstigheid is dat ik door deze interviews ook zelf veel boeken heb leren kennen. Daarnaast heb ik voor Eppo ook interviews gemaakt, boeken gerecenseerd en tot 2014 een aantal afleveringen van het Eppo Portret geschreven waarvoor ik de carrières samenvatte van diverse binnenlandse- en buitenlandse auteurs.
De Boekenkastrubriek maakt af en toe ook een uitstapje over de grens. Zodoende heb ik onder andere Luc Cromheecke, Hermann, zijn zoon Yves H., Turk en De Groot kunnen interviewen. Incidenteel komen ook mensen aan bod die op een andere manier met het beeldverhaal verbonden zijn zoals een stripverzamelaar (Hans Matla), stripjournalist (Rob van Eijck) redacteur (Meerten Welleman) of recensent (Wout Jut, Jos van Waterschoot). Kortom, veel variatie van namen die verschillende (en ook vaak verrassende) favoriete boeken kiezen waardoor het voor mij en, hopelijk ook voor de lezer, spannend blijft!”

Geen opmerkingen: