12 juli 2006

Daan Jippes - Siebe Sibbe (Den Haag, 1988)

Daan Jippes heeft deze tekening voor me gemaakt tijdens de Stripdagen van 1988 in Den Haag. Siebe Sibbe was de metgezel van Bernard Voorzichtig in het album Twee voor thee, nog steeds Jippes' enige stripalbum, uit 1973. Klik op de tekening voor een veel groter formaat.

Maar waarschijnlijk zal dit jaar nog de nieuwe strip van Jippes in album verschijnen: Havank met Hoofden op hol, dat eerder dit jaar in het Algemeen Dagblad is verschenen onder Jippes' pseudoniem Danier.

Voor zover bekend wil Jippes rond Havank een serie stripverhalen maken, zodat hij hopelijk verlost zal worden van het eeuwige één-album syndroom.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke tekening. ik heb er eentje van Daan in mn Roger Rabbit-comicbook

Robin Schouten zei

Zou je me daarvan een scan willen toesturen ? Ben ik heel benieuwd naar.

Anoniem zei

sorry, Robin, ik heb geen scanner.

michel (maar dan anoniem ;)