05 juli 2006

Lode Devroe - Cover voor Incognito nr 12 (1998)

Omdat dit één van mijn favoriete cover-tekeningen is van stripmagazine Incognito, plaats ik 'm hier: de cover voor nr 12 van de Vlaming Lode Devroe. Klik op de cover voor een veel groter formaat. Dit nummer en de cover hadden eigenlijk veel eerder moeten verschijnen dan de uiteindelijke verschijningsdatum, april 1998. Omdat mijn motivatie in 1997 om nieuwe nummers uit te brengen van stripmagazine Incognito niet groot was, werd nr 12 steeds maar weer door mij uitgesteld. Totdat Lode telefonisch 'dreigde' om zijn strip Cesium aan een ander stripblad te geven, het Belgische 'Beeldstorm'. Dat kon ik niet over mijn hart krijgen. En daarop bracht ik dit nummer, met het eerste deel van Cesium, en alle volgende nummers van stripmagazine Incognito weer regelmatig uit. Indirect was Lode daar verantwoordelijk voor. Bedankt Lode! Binnenkort verschijnt er van Lode een nieuw compleet stripverhaal in MYX. Hou het in de gaten. Klik op de titel van deze blog voor Lode's website.

Geen opmerkingen: