31 maart 2016

Eric Heuvel - Interview in Stripgids 45

Voor Stripgids 45 (maart 2016) heb ik Klare Lijn striptekenaar Eric Heuvel  (January Jones, Geheim van de Tijd, educatieve strips) geïnterviewd met als titel 'Een gemankeerde geschiedenisleraar'. 

In dit stukje op de Stripgids site staat een fragment uit het interview, over zijn stripminded vader die ervoor zorgde dat Eric (vernoemd naar Eric de Noorman van Hans Kresse !) bij zijn geboorte in een gespreid stripbedje terechtkwam met 10 jaargangen Robbedoes die klaar stonden om gelezen te worden. “Via mijn opa, die voddenboer was, is mijn allereerste stripalbum binnen komen zeilen, ‘De Blauwe Lotus’ van Hergé. In het nu lopende January Jones-verhaal ‘De eerste keizer’ (in het stripblad Eppo) dat zich in Shanghai afspeelt, breng ik een hommage aan dat Kuifje-verhaal met hier en daar een cameo. Mijn vader is overleden in 1991 en op sommige momenten sta ik daar nog wel bij stil: wat zou hij ervan gevonden hebben, dat ik van iets dat hij heel mooi vond, mijn beroep heb kunnen maken?”
January Jones prent gemaakt voor een fan (2012)
Stripgids is een Belgisch stripinfoblad en gratis te verkrijgen in bibliotheken en stripspeciaalzaken. Het kwartaalblad is ook te bestellen voor de stripfans buiten Vlaanderen. 

Geen opmerkingen: