15 maart 2023

Eppo 5 - De boekenkast van Luca Salvagno

Foto's: Luca Salvagno (2023)

In Eppo nr. 5 (2023) staat van mij De boekenkast van... Luca Salvagno. Deze Italiaanse striptekenaar debuteerde in 2021 in Eppo met een nieuw verhaal van Cocco Bill, de beroemde serie van Benito Jacovitti die hij na zijn dood in 1997 overnam. “Ik heb de laatste jaren van zijn leven zijn Cocco Bill strips ingekleurd. Toen ik 10 was schreef ik Jacovitti al een brief, en op mijn 34e werkten we samen.” Cocco Bill verschijnt nu bij Uitgeverij Hum! met nog niet eerder vertaalde strips van de oude meester zelf (‘Cocco Bill en Co’) en strips van Luca (‘Al dente’). 

Een deel van Luca's boekenkast met ook Jacovitti. 

"Alle boeken die ik heb gelezen zijn mijn ‘favoriet’ en maken deel uit van mijn fantasierijke biologie. Maar toen ik naar mijn boekenkast ging was de keuze snel gemaakt, en zonder al te veel bedenkingen." Benieuwd naar de vier favoriete stripboeken van Luca? Eppo nummer 5, 2023 is los te bestellen via de Eppo shop. 

Eppo 5, 2023 met de boekenkast van Luca Salvagno.


Geen opmerkingen: