07 augustus 2024

Incognito-tekenaar Chris Berg overleden

 

De rouwkaart voor Chris op zijn Facebook-pagina, 3 augustus '24.

Heel triest nieuws. Op 29 juli 2024 is Incognito-tekenaar en goede vriend Chris Berg overleden in Rotterdam aan de gevolgen van kanker. Hij werd 55 jaar. Ik leerde hem in 1993 kennen toen we bezig waren met het eerste Incognito nummer, dat verscheen in het najaar. Hij was een van de steunpilaren van het blad tijdens de eerste jaren, en hij ging vaak mee naar stripbeurzen en festivals. Ook privé leerde ik hem goed kennen. 

Stripdagen Haarlem 1994. Chris Berg leest Incognito nr. 4, cover van Ulli Bürer. (Foto: Ulli Bürer)  

Sinds de Incognito tijd had ik een sterke band met Chris gekregen en we hadden tot vrij kort voor zijn dood nog contact. Binnenkort zal ik een uitgebreide In Memoriam plaatsen, vol met herinneringen, anekdotes en zeldzaam beeldmateriaal van Chris. Ik zal hem erg missen, zowel als mens als artiest. 

Lees hier een uitgebreid interview terug met Chris Berg dat ik had afgenomen voor Zone 5300 nr. 100 (winter 2012-13).

Geen opmerkingen: