01 juli 2006

Jeroen Minnema - Map to the innerworld (1993)

Deze prachtige illustratie maakte Jeroen Minnema voor stripmagazine Incognito nr 1, 1993. Ik had zijn naam er (onbedoeld) niet boven laten zetten, waardoor het mysterie rondom Map to the innerworld nog 'ns vergroot werd. Klik op de afbeelding voor een veel groter formaat.

Jeroen heeft bij de presentatie van het eerste nummer van stripmagazine Incognito een middag getekend voor het publiek bij onze kraam, in oktober 1993, in het Turfschip in Breda. Ik stond versteld van het feit dat hij ' live' tekeningen maakte met een ouderwets penseel en een potje Oostindische inkt. De tekeningen waren schitterend, de één nog mooier dan de ander. Ik herinner me nog een tekening van een elf van Jeroen voor een bezoekster van De Stripdagen, die ik zo had willen stelen, zo mooi.

Het bleef bij deze ene tekensessie én illustratie van Jeroen voor stripmagazine Incognito. Hij stuurde mij later nog wel een ruw opzetje voor een soort stripverhaal, en een prachtig getekende kerstkaart, maar verder dan dat is het niet gekomen.

Geen opmerkingen: