30 september 2008

Michiel de Jong tekent professor Planck (Stripdagen 2008)


Michiel de Jong tekent professor Planck in het stripalbum Operatie Hanuman (scenario: Milan Hulsing). Foto's: Robin Schouten.


Scenarist Milan Hulsing en tekenaar Michiel de Jong hebben op 27 september 2008 tijdens De Stripdagen in Houten de Stripschappenning gewonnen voor hun album Lana Planck - Operatie Hanuman in de categorie Nederlands Avontuur en Vermaak. Jongens, gefeliciteerd!

Het boek is een uitgave van Oog en Blik en is te koop bij elke goede stripwinkel in Nederland en België. Het is ook te bestellen via de webshop van Zone 5300. Voorbeelden uit het stripboek kun je hier bekijken.

Bovenstaande foto's heb ik gemaakt op zondag 28 september in Houten terwijl Michiel een tekening maakt van professor Planck (een personage uit het stripalbum) voor een fan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerlijk gezegd: lang niets meer van Michiel de Jong gezien. Als ik me niet vergis is hij de allereerste nederlandse stripmaker waar ik door jou aan ben voorgesteld, in een ver, grijs verleden...

Wat een mooie, vloeiende tekenstijl heeft hij met de jaren ontwikkeld! Prachtig vormgegeven boek ook.

Robin Schouten zei

Is dat zo? Ik kan me dat niet meer herinneren. Wel grappig dat dat juist Michiel was. We zijn altijd wel bevriend gebleven sinds ik hem heb leren kennen door Incognito.

Michiel is voor mij een van de beste Nederlandse striptekenaars, ik ben dol op zijn stijl. En ook op die van jou, Chris, hehe. Laat daar geen misverstand over bestaan!