27 maart 2013

Jean-Michel Charlier in Breda, 1985

Mijn eerste stripbeurs ooit was de Strip-3-Daagse 1985 in Breda. Ik ging daar samen met Servaas Verbrugge naartoe waar ik toen het stripblad Novum mee maakte (meer info op www.incognito-comics.nl). Op 21 september 1985 zag ik, als 16-jarige stripfan, grootheden signeren als François Craenhals (De Koene Ridder), Bob de Moor (Cori, Barelli) en Albert Weinberg (Dan Cooper). Maar ook bv. Jan Kruis (Jan, Jans en de kinderen), Henk Kuijpers (Franka), Don Lawrence (Storm), Walthèry (Natasja) en Janry (Robbedoes). Een ware happening voor iemand die deze tekenaars jarenlang alleen kende via hun strips. En toen werden het echte mensen.

Bij het verlaten van Het Turfschip zag ik Jean-Michel Charlier lopen, de briljante scenarist van o.a. Blueberry, Buck Danny, Roodbaard en vele andere beroemde stripseries. En snel deze foto van hem genomen, die nu voor het eerst is gepubliceerd (met dank aan Ed Hengeveld voor de bewerking).

Geen opmerkingen: