26 mei 2019

Stripuitgever Alexis Dragonetti (Ballon Media) overleden

Met verslagenheid is in de media gereageerd op het nieuws dat Alexis Dragonetti, CEO van stripuitgeverij Ballon Media gisteren is overleden als gevolg van een auto-ongeluk op de ring van Antwerpen. De Vlaming speelde ook een belangrijke rol (als gedelegeerd bestuurder van Boek.be)  bij de organisatie van de Boekenbeurs in Antwerpen.
Twee jaar geleden kreeg ik de mogelijkheid om Dragonetti te interviewen voor 'De boekenkast van...' rubriek in stripblad Eppo (zie deze link) en zo leerde ik hem een beetje kennen als een zeer hardwerkende ondernemer, een drijvende kracht met een enorm groot striphart. Een inspirerende man. Ook zijn vriendelijke en warme persoonlijkheid staat me nog goed bij. Een groot verlies voor de Vlaamse boekenwereld en de Nederlandstalige stripwereld in het bijzonder. Alexis Dragonetti werd slechts 50 jaar (9 september 1968 - 25 mei 2019).
Alexis Dragonetti met Jommeke - een van de vele stripseries die hij uitgaf naast Largo Winch, Thorgal etc. - en Lucky Luke (alias Rutger Gret, de Nederlandse Lucky Luke). 

1 opmerking:

Dutch Lucky Luke zei

Dat was triest nieuws. Ik zie het artikel eigenlijk nu pas.
Wat mooi dat je ook mijn foto met hem hebt gebruikt.

Gr. Dutch Lucky Luke (Rutger Gret)